Sportieve weekoverzicht #1

Googlefit week 4juli

In het sportieve weekoverzicht blik ik aan het einde van de week terug op mijn sportieve activiteiten. Hoe veel keer ben ik wezen hardlopen, hoeveel km zijn er afgelegd op de fiets en welke work-out heb ik nog meer gedaan?

Deze was een zeer sportieve week, de eerste helft heb ik doorgebracht ik Delft en vanaf woensdag was ik in Zeeland bij mijn ouders. In een week met 2 keer fietsen en 3 rondjes hardlopen, was er ook nog tijd voor twee andere work-outs!

Aantal work-outs: 7
Fietsen: 2 keer, totaal  84.3 km
Hardlopen: 3 keer, totaal 16.1 km
Roeien: 0 keer
Andere work-outs: Spinningles Tacx, wake-boarden

Fietsen
Deze week heb ik op maandag een rondje van Delft, Hoek van Holland en Kijkduin gedaan van totaal 58 km. Dit rondje heb ik alleen gefietst met een gemiddelde snelheid van 26 km/uur. Een leuke tocht met veel zon op een mooie route langs het water en de duinen!

Op vrijdag ben ik met de racefiets samen gaan fietsen met een vriendin op de stadsfiets. Met een gemiddelde snelheid van 17.5 km/uur hebben we uiteindelijk 26 km van het eiland gezien. Onderweg hebben we een ijsje gegeten, wat perfect bij deze rustige tocht paste.

Hardlopen
Met de Rotterdam Urban Trail op het programma, besloot ik deze week mijn hardloopschoenen wat vaker aan te trekken. Op dinsdag deed ik een kort rondje in Delft van iets meer dan 4 km. In Zeeland genoot ik van de mooie omgeving en ben ik op donderdag het bos ingegaan voor bijna 6 km. Deze kilometers gingen me best goed af!

Op zondagochtend loopt mijn vader altijd met een vriend een rondje in het bos over de zandpaadjes. Vandaag ging hij echter met mij mee. Met zijn conditie werd het een snel rondje van bijna 7 km met de nodige hellingen door de duinen.

Met nog een week trainen moet die Urban Trail wel goedkomen! (Al ben ik stiekem toch wel bang voor de WTC garage van 7 verdiepingen omhoog..)

Work-outs
Deze week bleef het niet bij hardlopen en fietsen, maar heb ik ook 2 andere work-outs gedaan op de dagen dat ik al gesport had. Zo stapte ik vrijdag na het rondje fietsen op de Tacx om een lesje spinning te volgen.

Op zondagmiddag was het mooi weer en dit betekent dat het water opgezocht wordt! Samen met mijn ouders en broertje heb ik een half uurtje achter de boot gehangen om te wakeboarden. Later deze week zal ik het wakeboarden met een kneeboard verder bespreken in een aparte blogpost!

Deze week was een zeer sportieve week met 7 keer sporten en 2 rustdagen (met een korte wandeling woensdag). Voor morgen staat een fietstocht van Zeeland naar Delft op de planning. Daarnaast zal er veel getraind worden met hardlopen voor de Rotterdam Urban Trail die aanstaande zondag plaatsvindt. Ook verwacht ik weer een keer in de boot te stappen om te roeien. 

Geef een reactie

