Gedachtes tijdens de voorbereiding voor Rotterdam Urban Trail

2016-07-13 17.45.10

Zondag 17 juli is het zover, de Rotterdam Urban Trail. Een hardloopwedstrijd door het centrum van Rotterdam langs en door bijzondere locaties. De Schouwburg, een kerk en parkeergarages zijn zomaar enkele locaties waar deze unieke trail doorheen zal gaan. Aangezien ik afgelopen half jaar gemiddeld 1 keer per maand heb hardgelopen, heb ik voor deze 11 km een aantal keer mijn hardloopschoenen aangetrokken.

Met 5 trainingen, opgebouwd uit wandelen en hardlopen met steeds meer kilometers, denk ik klaar te zijn om de Urban Trail uit te kunnen lopen. Samen met mijn vader en zijn hardloopvriend, zal ik aan de start verschijnen aankomende zondag.

Een greep uit de gedachtes die door mijn hoofd gingen tijdens de 8 km die ik vandaag heb afgelegd ter voorbereiding.

  1. Als ik iedere 2 km een stukje kan wandelen moet ik het wel kunnen uitlopen!
  2. Help, 80 minuten zal wel betekenen dat ik redelijk hard moet doorlopen..
  3. Zal mijn getrainde hardloopgezelschap me dan niet te langzaam vinden?
  4. Moet ik nu op mijn sporthorloge of Nike+ vertrouwen voor het aantal kilometers dat ik al heb afgelegd? Ze verschillen nu al 500 meter in afgelegde afstand.
  5. Ik ben bang voor de garage waarbij ik 7 verdiepingen omhoog moet lopen…
  6. Gelukkig mag ik dan ook weer naar beneden!
  7. Een lange broek is met dit weer al te warm, ik moet zaterdag dan sowieso in een kort broekje starten. Misschien moet ik mijn outfit al klaarleggen?
  8. Help, de batterij van mijn sporthorloge is leeg. Deze thuis niet vergeten op te laden.
  9. Wat jammer dat er tijdens het trainen geen drinkpunt halverwege is..
  10. Afstanden langer dan 4 km zijn best wel leuk, ik wist niet dat er een parkje zo dichtbij was.
  11. Wel jammer dat ik alsnog de snelweg hoor.. Natuur vinden in de stad is lastig.
  12. Zullen er veel trappen zijn op het parcours? Zal ik dan een traplooptraining moeten inplannen?
  13. Oh, ik doe nu 8 km in 50 minuten, 11 km moet dan wel lukken binnen de 80 minuten!
  14. Maar dan wil ik wel motiverende muziek…
  15. Ik heb er zin in! Hardlopen door een inspirerende omgeving is toch een stuk leuker dan dit stuk weg.

Na vandaag denk ik klaar te zijn voor zondagochtend. Mijn conditie is goed genoeg en met stukjes wandelen ga ik mijn langste afstand ooit volbrengen! Natuurlijk zal ik achteraf mijn ervaringen delen.

Een gedachte over “Gedachtes tijdens de voorbereiding voor Rotterdam Urban Trail

Geef een reactie

