Sportieve weekoverzicht #3

Googlefit week 18juli

In het sportieve weekoverzicht blik ik aan het einde van de week terug op mijn sportieve activiteiten. Hoe veel keer ben ik wezen hardlopen, hoeveel km zijn er afgelegd op de fiets en welke work-out heb ik nog meer gedaan?

Na de Urban Trail, heb ik een rustigere week gehad. Ik was weer in Zeeland, wat betekende dat er met mooi weer gewakeboard kon worden. Dit heb ik dan afgelopen week dan ook weer twee keer gedaan!

Aantal work-outs: 5
Fietsen: 2 keer, totaal  82.8 km
Hardlopen: 0 keer
Roeien: 0 keer
Andere work-outs: paardrijden, 2 keer wakeboarden

Fietsen
Maandag begon ik met spierpijn van de Urban Trail van de dag ervoor. Een fietstochtje om goed uit te bewegen was dus een goed idee. Op het heetst van de dag, mijn fietscomputer gaf 32 graden aan, heb ik een uurtje gefietst. Het doel van de fietstocht was de spierpijn wegfietsen. Dit is goed gelukt en als leuke bijkomstigheid ging ik nog redelijk snel ook!

Afgelopen week is mijn fiets weer naar Zeeland verplaatst, wat betekent dat er nu ook rondjes langs het water gefietst kunnen worden. Samen met mijn vriend ging ik op vrijdag voor een rondje van 60 km over de Zeelandbrug en de Oosterscheldekering. Een leuke tocht waarbij we constant langs het water fietsten op redelijk hoge snelheid. Lang leve de slipstream!

 

Work-outs
Donderdag was voor mij een sportieve dag met 2.5 uur paardrijden en een half uurtje gek doen op het wakeboard. Op zondag ben ik ook nog een keertje gaan wakeboarden. Met het wakeboarden heb ik beide keren ook weer even op de Omnia gevaren. Vooral veel fun dus!

Op woensdag ging ik mee op een strandrit te paard. Eerst door het bos en de duinen om daarna heerlijk in galop het strand mee te pakken. Ik had het geluk dat ik op mijn favoriete paardje kon, een merrie die net zoals ik wel houdt van hard gaan! Op het strand was dit dan ook erg leuk, samen met een vriendin mocht ik vooruit omdat onze paarden harder gingen dan de rest van de groep. Na even wachten, voegden we ons weer bij de rest om een stukje te stappen. In galop over het strand blijft erg gaaf!

Verder was deze rit weer erg leuk en gezellig. Het blijft fijn dat je binnen 5 minuten in het bos staat, waar meerdere routes doorheen lopen. Iedere buitenrit is het dus weer een verassing welke route er genomen wordt naar het strand.

Het is weer even wennen om met mijn vriend samen te sporten, aangezien we beide op andere manieren sporten. Komende week weet ik dus nog niet wat ik allemaal ga doen. Sowieso een keertje fietsen en waarschijnlijk op dinsdag roeien!

 

Geef een reactie

