Sportieve weekoverzicht #4

Googlefit week 25juli

In het sportieve weekoverzicht blik ik aan het einde van de week terug op mijn sportieve activiteiten. Hoe veel keer ben ik wezen hardlopen, hoeveel km zijn er afgelegd op de fiets en welke work-out heb ik nog meer gedaan?

Het is alweer de laatste week van juli en mijn (zeer lange) zomervakantie is nu alweer halverwege. Het was een week waarin ik een klein sportdipje had. Toch heb ik nog de motivatie gevonden om 4 keer te sporten!

Aantal work-outs: 4
Fietsen: 2 keer, totaal  64.2 km
Hardlopen: 1 keer, 5.5 km
Roeien: 1 keer
Andere work-outs: geen

Fietsen
Deze week begon ik goed, een fietstocht van 40 km! Het was een zware training, met op de heenweg regen en op de terugweg veel tegenwind. Zwaar, maar door in de slipstream te kunnen fietsen toch op redelijk hoge snelheid kunnen fietsen. Achteraf voelde het als een goede work-out!

Op dinsdagavond kregen we het idee om op de racefiets een ijsje te halen in het dorp. Daarna heb ik in het bos gesprint op een bospad van 1.5km. Een beetje spelen met de racefiets dus :)

Op zaterdag hadden mijn vriend en ik het plan om 60 km te fietsen over de Brouwersdam. Ik voelde me niet zo lekker, dus ik had besloten om na 10 km te kijken hoe het ging. Mijn lichaam had er geen zin in, ik was een beetje koortsig. Toen zijn we omgedraaid en rustig teruggefietst. Toch nog 24 km met een gemiddelde snelheid van 24 km/uur afgelegd!

 

Hardlopen
Op zondag besloot ik de week sportief te eindigen door te gaan hardlopen in het bos. Het plan, een rondje van 5.5 km! De eerste km kon ik samen met mijn vriend lopen en daarna splitsten onze wegen. Ik koos voor een wandelroute van 2 km (ik had dus 3 km zonder wandelen afgelegd, een persoonlijk record voor dit jaar!) die daarna uitkwam op een fietspad. Na een helling wandelen, had ik weer een hardloopstukje van 2 km. Vorige keer dat ik dit rondje liep heb ik drie keer moeten wandelen en nu slechts een keer. Ik wist zelfs nog een eindsprintje van 150 meter te doen. Al met al dus een positieve training.

Roeien
Aan het begin van de week had ik een uurtje skiffen gepland staan. Dit was voor mij de tweede keer skiffen en had ging weer een stuk beter dan de vorige keer. Wel merkte ik dat mijn techniek nog veel verbeterd kan worden, op woensdag had ik last van mijn pols. Misschien was het niet de sportiefste activiteit van de week, maar dobberen in de zon is best wel leuk!

Van woensdag t/m vrijdag heb ik niet gesport. Op vrijdag heb ik wel een aantal uur in Rosada rondgelopen, dus ik was wel voldoende in beweging. Een klein dipje, wat tot zaterdag aanhield. Gelukkig gaat nu alles weer goed.

Komende week zijn er vrienden op bezoek, waardoor ik waarschijnlijk minder zal sporten doordeweeks. Aangezien er ook deze week geen work-outs gepland zijn, ben ik bang dat ik niet meer dan 3 sportieve momenten ga hebben. Het valt me op dat sinds ik blog ik iedere week een keertje minder sport. Toch ben ik best tevreden met minimaal 3 sportieve activiteiten per week!

Geef een reactie

