Een maand bloggen

Header v1

Precies een maand geleden ben ik begonnen met bloggen. In de afgelopen weken heb ik veel ontdekt en veel geleerd over het bijhouden van een blog. Ik heb helaas nog steeds vrijwel geen lezers, maar toch blijf ik doorgaan. Omdat ik nog steeds geen fitgirl ben, blijf ik gewoon lekker doorgaan.

In een maand heb ik veel ontdekt, zowel over bloggen als over mezelf. Zo zijn er veel dingen die beter kunnen!

Vele ideeën, weinig posts
De grootste uitdaging voor mij is het omzetten van alle leuke ideeën voor blogposts naar daadwerkelijk interessante artikelen. Tijdens het sporten bedenk ik genoeg leuks, maar op dit moment gaat het mis in de uitwerking helaas.. Zo staan er nu enkele concepten te wachten om afgemaakt te worden. Gelukkig heb ik nu wel meer posts gepubliceerd dan dat er concepten staan. Daarnaast is het hebben van veel ideeën positief!

Regelmaat
Op vakantie zijn gooit je hele ritme in de war, zelfs als je  “gewoon” een maandje bij je ouders zit. Tot nu toe heb ik enkel het Sportieve Weekoverzicht kunnen volhouden. Een schema waarop er posts online komen zou de houvast kunnen geven die ik nodig heb.

Het liefst zou ik 3 tot 5 keer per week iets willen posten. Mijn plan, het kopen van een notitieboekje en die gebruiken als agenda en inspiratie. Zo kan ik hopelijk als mijn studie weer begint de regelmaat weer terugvinden.

Motivatie om te sporten
Een voordeel van bloggen over je sportieve leven heeft bij mij een positief effect. Een fitgirl worden is geen makkelijke weg, maar door een week niet te sporten bereik je dit nooit. Als ik dan ooit terugkijk op het begin van mijn blog wil ik tenminste wel laten zien dat ik sport. Oftewel, ik heb een extra reden om te sporten!

Daarnaast helpt het natuurlijk ook enorm om inspiratie op te doen. Een sport-blogger die niet van de bank afkomt heeft geen work-outs om over te schrijven. Ik zie het als een gezonde manier van mezelf dwingen te sporten :)

Wat ik met deze inzichten ga doen? Zodra ik weer regelmaat in mijn leven heb mijn blog serieuzer aanpakken! Tot die tijd blijf ik lekker oefenen door te bloggen als ik er zin in heb.

 

 

Geef een reactie

