Sportieve weekoverzicht #6

Googlefit week 8aug

In het sportieve weekoverzicht blik ik aan het einde van de week terug op mijn sportieve activiteiten. Hoe veel keer ben ik wezen hardlopen, hoeveel km zijn er afgelegd op de fiets en welke work-out heb ik nog meer gedaan?

Een week zoals deze geeft mij weer de hoop en motivatie om een fitgirl te worden. Alle sportieve activiteiten gaven mij een goed gevoel, zowel tijdens als achteraf.

Aantal work-outs: 4
Fietsen: 2 keer, totaal  101.1 km
Hardlopen: 1 keer, 6.7 km
Roeien: 0 keer
Andere work-outs: Paardrijden

Fietsen
Samen met mijn vriend trok ik op woensdag richting Limburg om daar voor het eerst kennis te maken met bergen. Om deze vakantie toch het buitenland te bezoeken was toch van woensdag naar het Drielandenpunt om terug te rijden via Duitsland. Op donderdag regende het helaas, toch gingen we fietsen. Dit keer richting Valkenburg via vele dorpjes met ook enkele beklimmingen.

Ik zal later nog een aparte blogpost maken over mijn korte fietsvakantie. Ik ben in ieder geval zeer positief over mijn eerste kennismaking met heuvels beklimmen. Het niet willen opgeven en uiteindelijk toch boven komen is gaaf, maar helemaal super is de afdaling!

Hardlopen
Na een hele dag bedenken om te gaan hardlopen ’s avonds, want dat “is zo lekker makkelijk en snel klaar” en daarna een uur op bed liggen om motivatie te vinden (tip: die vind je niet als je op bed ligt), ben ik toch gaan hardlopen. Het plan: 3x 10 minuten. Ik begon best prima, de eerste 10 minuten waren al voorbij voordat ik het doorhad. Toen wilde ik 2km doorlopen zonder te wandelen. Met nog steeds een lage hartslag en de gedachte dat ik dit nog wel even kon volhouden, besloot ik pas na 2.5 km te mogen wandelen.

Tja, toen had ik alweer 2.5km afgelegd en ging het wel heel lekker. Het volgende doel was dan ook om na 20 minuten te gaan wandelen. Toen het eenmaal zover was, besloot ik uiteindelijk maar om gewoon door te gaan. Toch maar eens kijken hoe ver ik kom in 30 minuten. Mijn conditie testen was het nieuwste plan. Het doel werd verder gespecificeerd: 5km afleggen binnen de 30 minuten. Met 29 minuten en 22 seconden tikte ik de 5km aan. Doel gehaald!

De laatste keer dat ik 5km aan 1 stuk liep was vorig jaar tijdens de Ladies Run. Ik was dan ook best wel trots dat mijn conditie goed genoeg was om 5km te kunnen zonder te wandelen. Met een lekker gevoel heb ik even een stukje gewandeld om daarna rustig naar huis te gaan (wat nog 1.5km was).

Work-outs
Mijn moeder wilde deze vakantie graag nog een keer een strandrit maken te paard. Vroeg op maandagochtend was het dan ook zover. Het was weer een leuke rit van ongeveer 2.5 uur waarbij we een groot deel van de tijd op het strand reden.

Het paardje waar ik op reed, Lady, was dit keer wat rustiger. Toch is ze wel competitief, zodra een ander paard voor haar rijdt, moet ze inhalen en gaat ze een tandje sneller. Ik hou wel van racen en uit ervaring weet ik dat ze veel makkelijker tot stap te brengen is als ze even in rengalop mag. Met de wind door je haren over het strand racen blijft gaaf!

Vanaf nu ben ik weer in Delft. Nog 3 weken tot mijn studie weer begint, maar voor mij is de echte vakantie nu over. Met enkele verplichtingen, staat mij een drukke week te wachten. Ik hoop in ieder geval een keertje te kunnen roeien komende dagen.

Geef een reactie

