Sportieve weekoverzicht #10

googlefit-week-5sept

In het sportieve weekoverzicht blik ik aan het einde van de week terug op mijn sportieve activiteiten. Hoe veel keer ben ik wezen hardlopen, hoeveel km zijn er afgelegd op de fiets en welke work-out heb ik nog meer gedaan?

Ja! Eindelijk heb ik mijn sportieve ritme weer te pakken. De fitgirl in me kan weer gevonden worden!

Aantal work-outs: 3
Fietsen:  1 keer, 34.6 km totaal
Hardlopen: 1 keer
Roeien: 1 keer
Andere work-outs: geen

Fietsen
Een vriendin heeft sinds kort ook een racefiets, ze wilde dus graag samen een rondje fietsen. Met nog een oud-wedstrijdroeister erbij, voelde ik me uitgedaagd om niet op te geven en lekker hard te blijven fietsen. Helaas werkte Strava niet helemaal mee, maar volgens mijn kmteller heb ik toch een mooie rit gemaakt met een gemiddelde snelheid van 28.1 km/uur.

Hardlopen
Een wekelijkse training voor komende maanden is het hardlopen op donderdagavond. Deze week werd er begonnen met de eerste opbouwende sessie. 3 minuten hardlopen om dan 2 minuten te wandelen. Na 6 keer herhalen was de training alweer klaar. Even een snelle training tussendoor met een grote groep, wat eindigde in vele rondjes over de campus.

Roeien
Ook het roeien is weer begonnen. Met een toegewezen plekje op boeg in de 8, ga ik nu wekelijks een baantje roeien. Een eerste training is natuurlijk altijd weer wennen, maar het voelde weer goed om in de boot te zitten!

Mijn trainingsschema is nu echt begonnen. Komende week komt er nog een extra training op dinsdag bij. Alles plannen is best een uitdaging, dus ik hoop dat het lukt om te blijven fietsen.

 

 

 

Geef een reactie

