Sportieve weekoverzicht #11

googlefit-week-12sept

In het sportieve weekoverzicht blik ik aan het einde van de week terug op mijn sportieve activiteiten. Hoe veel keer ben ik wezen hardlopen, hoeveel km zijn er afgelegd op de fiets en welke work-out heb ik nog meer gedaan?

Deze week is weer een leuk sportief weekoverzicht met weer lekker veel trainingen. De trainingen die ik deze week gedaan heb, zullen tot het einde van de maand mijn standaard trainingen zijn.

Aantal work-outs: 4
Fietsen:  0
Hardlopen: 1 keer
Roeien: 2 keer
Andere work-outs: Indoor

Hardlopen
Toen ik vorige week dacht dat rondjes lopen over de campus erg was, had ik niet voorspeld dat we deze week op een klein grasveldje gingen hardlopen. Weer over het gras en weer dezelfde snelheid. Echter nu 3.5 minuut hardlopen met steeds 1.5 minuut wandelen. En natuurlijk na ieder blokje weer omdraaien. Mijn GPS had het er maar lastig mee!

Uiteindelijk ging deze training hartstikke prima. Die avond heb ik echter een coach uitgedaagd om ook mee te gaan hardlopen. Als hij dat doet, zal ik met de hoogste groep mee moeten lopen. Iets wat wel nog boven mijn niveau is. Maar Challenge Accepted!

Roeien
Deze week heb ik zelfs twee keer kunnen roeien, beide keren op het uiteinde van de boot. Op vrijdag op boeg en op zaterdagochtend mocht ik het ritme aangeven op slag. Beide trainingen gingen over de ultieme basis. Ergens is het best fijn om dat weer een keer herhaald te hebben, zodat je je weer bewust bent van alles wat je in de boot doet. Leuk feitje, één van de coaches is een Olympische roeier!

Work-outs
Indoor, oftewel Core Stability, oftewel HIIT, oftewel helemaal kapotgaan in een gymzaal met 40 man. Als ik erop terugkijk is zwaar een understatement. De spierpijn die erna volgde is ook een nieuwe ervaring. Op dinsdagavond was de eerste indoor, waarbij ik na de warming up al mijn spieren voelde verzuren. Een indoor is iedere keer hetzelfde opgebouwd. Eerst warm rennen om daarna de zaal meerdere malen over te steken met lunges, rupsjes en jump squats. Direct daarna 3 blokjes met meerdere oefeningen waarbij alle spieren en je conditie hard aan het werk worden gezet. Ik voel me in ieder geval heel sportief aan het einde :)

Weer een kijkje in mijn sportweek. Ik vind het leuk om zo steeds terug te kijken naar wat ik allemaal gedaan heb. Op het moment van schrijven heb ik stiekem alweer zin in de indoor, ondanks dat ik weet dat ik helemaal kapot ga. 

Geef een reactie

