Sportieve weekoverzicht #12

googlefit-week-19sept

In het sportieve weekoverzicht blik ik aan het einde van de week terug op mijn sportieve activiteiten. Hoe veel keer ben ik wezen hardlopen, hoeveel km zijn er afgelegd op de fiets en welke work-out heb ik nog meer gedaan?

Weer een nieuwe week, weer vele nieuwe kansen om actief te zijn. Ja, ook deze week is het weer gelukt om lekker veel te sporten. Ik zit weer helemaal in een fitgirl proof ritme!

Aantal work-outs: 5
Fietsen:  0
Hardlopen: 1 keer
Roeien: 2 keer
Andere work-outs: Indoor, yoga via NTC+

Hardlopen
Ook deze week heb ik weer hardgelopen op hetzelfde grasveldje van afgelopen week. Deze keer was het makkelijker om met verstand op 0 rondjes te rennen, precies 3 rondjes binnen 4 minuten om dan even te wandelen en precies hetzelfde de andere kant te doen. Kort gezegd, ik was actief en heb een goede training gedraaid, maar het deel wat hardlopen zo leuk maakt, de natuur, ontbreekt.

Roeien
Op vrijdag en zaterdag heb ik weer geroeid. Net zoals vorige week op vrijdag op boeg en op zaterdagochtend met eerstejaars in de boot. Door de ultieme basis van het roeien te herhalen, merk ik dat ik zeer gefocust bezig ben. Je kan het bijna mindfull roeien noemen.

Work-outs
Op dinsdag voelde ik me niet zo lekker, waardoor mijn enige voedsel waarop ik de indoor begon 2 mueslirepen waren. Niet zo’n goed idee. De dag erna werd ik wakker met keelpijn, die heel de week bleef aanhouden. De indoor deed ik iets rustiger aan, omdat er niet zoveel energie in mijn lichaam zat. Toch jammer, ik had stiekem zin om keihard te knallen. Helaas ook enkele oefeningen over moeten slaan, mijn maag vond ondersteboven in de kaars staan geen succes. Volgende week weer nieuwe kansen, met als persoonlijke challenge de kikkersprongen wel tot de overkant vol te houden.

Uit verveling op zondagmiddag, besloot ik een herstelwork-out te doen in de vorm van een half uurtje yoga via de NTC+ Trainingsclub. Dit was een prima sessie, waarbij ik een aantal basis yoga oefeningen uitvoerde op lage intensiteit.

Vijf keer sporten in een week waarbij ik keelpijn heb vind ik een mooie prestatie. Komende week staan er in mijn trainingsschema ook vijf work-outs. Tussendoor een keertje fietsen wordt dus steeds moeilijker om in te plannen als ik slechts één work-out per dag wil.

Geef een reactie

