Goedkope fietskleding

fietskleding11

Wielrennen, het blijft een dure sport. Toen ik eenmaal een fiets gekocht had, was mijn portemonnee dan ook leeg. Ik heb de eerste rondjes dan ook gefietst in mijn normale sportkleding. Fietskleding is duur, maar gelukkig zijn er ook betaalbare opties!

Budget winkels
Mijn eerste tip is om je fietskleding te kopen in budget winkels, zoals de Decathlon en de Lidl. Bij de Decathlon hebben ze fietskleding in verschillende prijsklassen, van zeer goedkoop tot net iets goedkoper dan de bekende merken. Ikzelf heb hier uiteindelijk geen fietskleding gekocht, omdat de prijs significant hoger is als de kleding leuker wordt. Maar een kijkje nemen kan ik zeker aanraden, voor andere sportkleding zoals een sportbh, kan ik de Decathlon namelijk wel aanraden.

Mijn favoriete budgetwinkel qua sportkleding is de Lidl. Maandelijks hebben ze weer leuke aanbiedingen met sportkleding en regelmatig ook fietskleding. Een jersey voor 7 euro (zoals mijn roze met gele zeshoekjes) en sportsokken voor €2,49, zijn goede producten om hier te kopen. Voor iedere beginnende fietser kan ik het aanraden om minimaal 1 fietsshirt te hebben. Bij de Lidl hebben ze vaak genoeg leuke!

Wat ik wel iedereen wil afraden is om een fietsbroek te kopen bij de Lidl. Voor nog geen 10 euro een fietsbroek kopen lijkt aantrekkelijk als je begint, maar hierin kun je beter iets meer in investeren. De zeem van de fietsbroeken van de Lidl is dun, waardoor je na 20 minuten al last hebt van je kont. Ook gaan de naden snel rafelen. Mijn fietsbroek van de Lidl gebruik ik nu enkel nog als back-up als mijn zwarte goede fietsbroek in de was zit.

Sale
Wie houdt er nu niet van de sale? Vooral de sale bij Perrysport is voor fietskleding geweldig! Het eigen merk van de Perrysport, INQ, is zonder korting al betaalbaar, maar in de sale echt goedkoop. Ook fijn aan de sale is het feit dat ze bij de Perrysport vele merkkleding verkopen. Koop in ieder geval een goede fietsbroek met dikke zeem, in de sale heb je voor ongeveer 20 euro genoeg keus. Een leuke jersey om een setje compleet te maken had ik met meer dan 50% korting. Uiteindelijk had ik dus een fietsbroek en jersey (een zalmroze jersey van Le Coq Sportif) voor minder dan de originele prijs van een jersey.

Marktplaats
Dit is iets wat ik zelf niet geprobeerd heb, maar op Marktplaats wordt er genoeg fietskleding van bekende merken aangeboden voor budgetprijzen. Als je fanatiek gaat fietsen en behoefte hebt aan meerdere outfits, kun je zo een complete fietsgarderobe overnemen.

Tips

  • Koop als eerste een goede fietsbroek, bij voorkeur in de sale. Het liefste heb je nog een reserve fietsbroek voor als je meerdere keren per week wilt fietsen.
  • De eerste keren kun je prima in een normaal sportshirtje fietsen, wacht een leuke aanbieding af om te besparen hierop.
  • Als je in de winter gaat fietsen, zorg dan voor een lange broek en draag een thermoshirt onder je jersey. Een thermoshirt heb je misschien zelfs nog in de kast liggen van wintersport.
  • De kans dat je gaat fietsen in de regen is klein, dit fietst totaal niet fijn. Een dure regenjas is dus overbodig, koop liever een goedkoop jasje bij de Decathlon voor de paar keer dat je het gaat dragen.
  • Een helm is belangrijk. Ga dan ook zeker helmen van verschillende merken passen. Een goedkope helm kan ik afraden, de pasvorm en bescherming zijn een stuk belangrijker dan je portemonnee!
Geef een reactie

